dijous, 4 d’octubre de 2012

Somiem?


Avui he somiat amb tu, m'he despertat una vegada més amb tu al cap, i ja m'acompanyaràs tot el que queda de dia, segur.

Ens hem banyat al mar, nedàvem plegats, fins que per fi hem arribat a la vora i al sortir, no m'has dit res, has vingut directe i m'has fet un petó. El temps s'atura, desperto. 

Diuen que el que fa la vida interessant és la possibilitat de realitzar un somni. Però què signifiquen els somnis? Tenen alguna raó de ser? Només són il.lusions o desitjos del pensament més profunt d'un mateix? O és veritat que amaguen algun missatge latent apunt per ser interpretat?

Si mireu a la wikipedia, trobareu que històricament s'ha intentat esbrinar el significat dels somnis, tractats com a procediments d'endevinació, o com l'intent d'éssers trascendentals (Déus o àngels) de comunicar-se amb els éssers humans.

S'han fet pel.lícules i escrit molts llibres que s'endisen per complert al misteriós món oníric, fins i tot existeixen diccionaris que donen significat o traducció al que somiem.

Podriem interpretar els somnis com a senyals, potser? Premonicions? Ens hem de deixar guiar per ells? O és el propi subconscient qui ens parla? 

A mi personalment m'encanta somiar, no us ha passat mai, que quan sou fora de casa, somieu encara més? A mi sempre que vaig al Pallars Sobirà.

Deu ser la màgia de les grans muntanyes que t'envolten i la pau que s'hi respira, no em cansaria mai de mirar el cel de nit, i contemplar com una privilegiada les estrelles que el dibuixen. A la ciutat, m'atreviria a dir que mai m'hi he aturat a mirar-lo. Aquest moment me'l reservo per Ribera de Cardós

Però, què passa quan un mateix somni es repeteix de manera recorrent? 

I no parlo d'un malson, que podria tenir més llògica potser, després d'una mala vivència, o algun conflicte no resolt, sinó tot el contrari, quan un bon somni es repeteix, estem junts, tu i jo, nedem, ens mirem, no ens cal parlar, somrius, vull un altre petó, no necessitem més. 

És possible construir un univers paral.lel dins dels somnis? Jo m'hi endinseria sen's dubte. 

Avui m'acomiado amb una cita d'en Paulo Cohelo

"Nunca desistas de un sueño. Sólo trata de ver las señales que te lleven a él."




10 comentaris:

  1. Sóc la teva fan número 1!!! :)

    ResponElimina
  2. Jo la 1.1! he fet tard... m'encanta la frase d'en Paulo Cohelo! Avui ja he fet els 10 minuts de desconexió de la terra! somiem!

    ResponElimina
  3. M'agrada molt!! El món s'atura per un moment quan llegeixo aquestes linies....

    ResponElimina
  4. Felicitats!!!! M'encanta somiar i m'encanta aquest article

    ResponElimina
  5. Molt interessant, la frase d'en Paulo Cohelo m'ha marcat! Escriu-nos més!!

    ResponElimina
  6. Sempre he pensat que els somnis són senyals.. tant de bo n'hi hagués prou amb seguir-les.
    Espero amb moltes ganes el proper escrit..!! :)

    ResponElimina
  7. Jo no em recordo del que somio... em sento buit...

    ResponElimina
  8. http://www.youtube.com/watch?v=15BQiRTH5kQ

    Em ve al cap aquest cançó... Els teus somniiiiiiiiiiiiiis, t'estan esperant... vés, no dubtis més... abraça'ls.

    ResponElimina
  9. a mi m'encanta somniar, i un dia, empesa per la curiositat, vaig decidir investigar-los, i vaig demanar per sant Jordi un diccionari dels somnis, i és un dels millors llibres que m'han comprat mai.
    al matí, quan em llevo el miro, i busco el significat del somni, si és que me'n recordo.
    molt cops el significat l'encerta, et dona recomanacions, t'ajuda a prendre decisions, tot i que de vegades val més deixar-ho de banda una mica i també se n'ha de saber, si no, pots donar-li significats molt diferents, com la predicció d'una malaltia o la mort d'un familiar.
    això és veritat, a vegades, al estar en una casa en la que no hi estàs sempre, somies. quan vaig baixar per ultim cop al poble, somiava cada dia en el meu amor d'estiu, el veia, ens besàvem ,m'abraçava, estàvem junts, el podia sentir. un dia, quan em vaig quedar dormida al sofà li vaig trobar una explicació: era el coixí, així que el vaig canviar per un altre, per intentar oblidar a aquell noi que ha fet que aquest estiu fos un dels millors de la meva vida!

    ResponElimina
  10. Cuando soñamos somos libres , nuestra mente no tiene fronteras, tiene alas y se dispone a volar...uaaaa!! Me quedo con esos sueños que al despertar lo único que deseas es dormirte de nuevo y continuar y continuar.. que no termine, quiero mas, un poquito mas...no me gusta salir la realidad, por favor dejame soñar!!!

    ResponElimina